100 lépés

Meditáció fail (!?)

2016. április 16. - M. Tamás

Februárba egy hosszabb bejegyzésbe érveltem a meditáció mellett. Pár napra rá belekezdtem egy 8 hetes meditációs programba. Úgy terveztem, hogy Április közepén érek a végére, majd a hónap végén egy bejegyzésbe sűrítem a tapasztalataim. Pár héttel előrébb hoztam ezt a bejegyzést. Mondom, hogy miért:

Fail

Nem csináltam végig. Pedig amikor elkezdtem naivan azt feltételeztem, hogy szuper fegyelmezett tudok lenni 8 héten keresztül. Elvégre csak napi pár percről van szó. Ráadásul egyértelmű volt, hogy ez a pár perc mindenféleképpen hasznos lesz a számomra. Ettől függetlenül a 8 hét eltelt, szóval levonom a következtetést:

Az első 3 héten gyakoroltam minden nap. Akkor is amikor jó volt, akkor is amikor nem annyira. Úgy voltam vele, hogy a lényeg, hogy azt az időt mindenképp rászánjam, ne maradjanak ki napok. Célnak nem bármiféle megvilágosodást (wtf!?), hanem egy folyamat - a gyakorlás fenn tartását jelöltem meg.

Viszont a 4. hét környékén elkezdtek szétcsúszni a dolgok, folyton rohanásba voltam és kevésbé kezeltem prioritásként a meditációt - Ha belefért csináltam, ha nem fért bele nem.

Az első 3 hét, rendszeres gyakorlása hozta az eredményeket - egyre könnyebben ment, egyre hosszabb ideig, egyre tudatosabban zajlott a gyakorlás. Viszont ahogy a negyedik héten megtört a rendszeresség megszűnt a fejlődés. Egyre könnyebben terelődött el a figyelmem és egyre nehezebben tudtam átlépni a "zavaró" gondolatokon. Ezt valahol kudarcként éltem meg... és BENGG - szétesett a program.

Tanulság

Most ostorozhatnám is magam, hogy bevállaltam és nem csináltam végig, mekkora csíra vagyok, de inkább úgy tekintek rá, hogy:

Héj, végül is 3 héten keresztül rendszeres gyakoroltam, minden nap - ez király, büszke vagyok rá! 

Ez a pár hét megerősítette azt, amit valahol korábban olvastam:

Hülye aki nem meditál

Igen, átmentem azon, hogy az elején szívás, meg fölösleges időtöltésnek tűnik, sőt néha idegesítő! Az elején.. amíg nem sajátítottad el. Utána viszont szép lassan egyértelművé válik, hogy ez mennyire egy hasznos dolog és nagyon sokat ad.

Szinte minden esetbe kitisztította a fókuszomat, utána sokkal frissebben tudtam bárminek nekiállni. Ha lefekvés előtt végeztem, akkor sokkal jobban aludtam. Általánosan koncentráltabbá váltam. És mélyebb megértések álltak össze a fejembe, amikhez szükséges volt a csend, mert egy mentális zajba ez lehetetlen lett volna. building-a-meditation-habit.jpg

A következtetés az, hogy amatőr dolog lenne hagyni szétesni ezt a szokást, mielőtt mélyebb gyökereket vert volna. Ezért a következő hetekbe újra erőteljesen a Fókuszom középpontjába lesz a meditáció gyakorlása.

A bejegyzés trackback címe:

https://100lepes.blog.hu/api/trackback/id/tr58598250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása